PROGRAM
17.mai 2026
Flaggtog i sentrum
Vi møter utenfor Grieghallen kl. 10.
Vi stiller opp under skolens fane, mellom 23. Bergen Speidergruppe og Tertnes Skoles Musikkorps. Avgang er kl. 10.15
Ta med egne flagg! Se etter skolens fane med løvetann!
Vi markerer skolen vår som alltid med blomsterkranser, flagg og sang!
Sang
Vi synger «Bind deg ein blomekrans», «No livnar det i lundar», «Vi ere en nasjon vi med», og selvsagt, nasjonalsangen. Se tekster i vedlagt 17. mao-program.
I tillegg kan det være lurt å synge med på det korpset bak oss spiller, særlig om det passer med våre egne tekster 😉
Musikk
Foreldre og elever som kan spille instrument i toget kan svært gjerne bidra, med det om mulig. Det må jo da passe inn i toget.
Kostyme
Vi oppfordrer alle, både små og store, til å ha på seg blomsterkrans (løvetann om mulig), da det er en del av skolens «kostyme».
Vi avslutter på Koengen ca 12.00
Alle som har gått med skolen i toget samles rundt fanen og synger «Bind deg ein blomekrans».
Arrangement på skolen fra kl. 16:00 – 18:00
- 16 – 16.30: Konsert med 4. klasse og ord for dagen ved 10. klasse
- 16.30 – 17.45: Aktiviteter,kafe, popkorn og is-salg, lotteri m/premier
- 17.45: Utlodning av «den store fruktkurven» og avslutning med «Ja vi elsker»
- Både kontanter og Vipps kan benyttes

