Skjermfri barneskole
Pedagogikk for aktivitet og allsidig utvikling
Bevegelse, sanseopplevelser og sosialt samspill står i sentrum for undervisningen ved Steinerskolen de første skoleårene. Her får barna utforske, skape, leke og lære med hele kroppen – sammen med andre.


Barn lærer gjennom bevegelse, utforsking og samspill
På Steinerskolen ser vi sanseopplevelser som nøkkelen til utvikling av både kropp og sinn. Menneskelig kontakt skaper trivsel, mening og læring, derfor står samhandling sentralt i undervisningen. Gjennom faglige og praktiske aktiviteter styrkes relasjoner, selvtillit og empati. Hos oss handler utdanning om mer enn bare kunnskap – det handler om hele mennesket
Finmotorikk, mestring og selvstendighet i fokus
Læring skjer best gjennom samspill og konkrete erfaringer. På Steinerskolen utforsker barna verden med egne hender - gjennom kunst, håndverk og praktiske oppgaver. Uten lærebøker formidler læreren fagstoff levende, og elevene bearibeider det på ulike måter. Ved å engasjere hender, hjertet og hode utvikles finmotorikk, mestring og selvstendighet,- og gir barna trygghet til å møte nye utfordringer med en positiv og løsningsorientert innstilling.

Barns hverdag krever ikke IKT-ferdigheter
På Steinerskolen introduseres IKT først mot slutten av mellomtrinnet, som et verktøy for tekst- og bildebehandling, informasjonsinnhenting og faglig arbeid. På ungdomstrinnet utvides den digitale forståelsen til å omfatte maskiners og programmers virkemåte. Fordi våre elever utvikler konsentrasjon, samarbeidsevner og selvstendighet gjennom praktisk og sosial læring, tilegner de seg enkelt digitale ferdigheter når tiden er inne. Skjerm løser ikke alle problemer – derfor velger vi å vente, slik at barna får et solid grunnlag for å møte verden med både hode, hjerte og hender.
Vi har ledige plasser
i høstens 1.klasse!
